onsdag 7 januari 2015

Allas våra namn...

Från Facebook
"Änkans öppna bok:
Denna lilla bild får mig att höra Johans alla speciella ord han hade på oss kära o nära... Hur bajsarselungen kunde låta kärleksfullt, Hjärtat fick jag ofta heta när astman tog över min kropp o jag blev svag, Sarah sa han inte ofta o då var det mer intimt... 
Svärfar var så klart min pappa P-g o blev så kallad av många andra oxå... han ringde min mamma Birgitta o bad o få prata med sin älskling... Majsan var det bara han o Stefan som sa så vi följde efter... Godingen fick många heta...
O alla smeknamn.... Mosis, Mums, Frippe, Holma, Fjutten, Kecka, Smygarn... ... Så mkt kärlek i varje stavelse...
Här uppe på fjället finns han med oss i varje andetag, i varje stavtag... Minnen avlöper varandra på löpande band....
Jisses, vad slut jag är mentalt... men ändå så full av glädje... för det här var vi...
Familjen Emilsson "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar