onsdag 26 november 2014

Allt blir annorlunda...

Från Facebook

"Änkans öppna bok:
Samtal är läkande för själen... Att få ned livspulsen o njuta av dagen trots all stress o alla måsten... Stanna upp, se dem kring en o ge dem en kram... En kram kan ge så mycket... Kan fylla lite av tomrummet efter närhet, saknaden att ligga sked i soffan... Det kan inte ersätta men lyfta någon för stunden...

Prata kan jag, o det gör jag gärna... Om Johan, om våra minnen, om den nya framtid som väntar men att lyssna har blivit ett sätt att läka delar av mitt krossade hjärta...

Ibland är det skönt att få hjälpa andra genom denna sorg, se andra gråta vid vårt köksbord, se andra medmänniskor få släppa ned axlarna o andas... ibland för första gången på en lång, lång tid.... men vem ska stoppa i mina innerpjäxor nu när älskade, jobbiga Johan inte finns mer..? Vem ska fixa hammis-ryggan innan backen öppnar...? Vem ska ligga bredvid Stefan i soffan m gurkskivor för ögonen...?

Allt blir annorlunda men det kan oxå bli bra... Det blir vad det blir... o det får bli bra det med... Jag är med på en resa mot nya äventyr.... Är ni oxå med...? "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar