måndag 21 april 2014

... en stor båt...

Från Facebook


"Det börjar gå upp för mig att jag skall hantera en stooor båt om någon månad... Gulp...men misstänker att det finns en hög med karlar som vill hjälpa denna hjälplösa kvinna att lära sig köra båt... eller köra hennes båt... "


Denna bår, denna vackra skapelse som vi bestämt oss för att köpa... Vi tillsammans... vi som familj... vi som par...
Många kanske tycker att det vore lättast att bara sälja skiten och gå vidare men det är väl de som inte känner mig så väl... 

Ge upp har nog aldrig varit min paroll i livet... möjligtvis korta stunder men jag kommer alltid igen och går på... lite hårdare...
Det jag kanske inte riktigt förstod var hur mycket det var som skulle ordnas på båten för att hon skulle fungera för mig och killarna... Saker som Johan pratat med den lilla marinan i Örebro om... Jag stod mest som ett fån... ett ledset fån... men samtidigt fick båten mig att fundera på andra saker... dra mig ur den mördande chock som hängde över mig... alla olika beslut jag var tvungen att fatta ryckte mig ur det tillståndet för några minuter... en halvtimma... 
Terapi kanske man kan säga... dock en ganska dyr terapi... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar