fredag 4 april 2014

Så många vänner...

Från Facebook


"Supertrevlig lunch m Johans SFA- grabbar idag o nu Härliga familjen Bergström kom med Tacos denna fredag. Hur många underbara vänner finns det i världen???
We löööööve uuuuuuu!!!!! <3<3<3<3"


"Grillning m grannar i Långbyn..."

 — i/på Grannen I Långbyn

Vad skulle vi har gjort utan alla våra vänner...? De som kom med mat, de som vågade träffa oss och vågade krama oss... 
Min granne A som kom upp till mig varje dag... ibland med en kopp kaffe, ibland utan... Vi pratade, ältade, grinade och grinade lite till... Kollade att jag var någorlunda på "banan"... 

Johans barndomsvän tillika min vän som ofta var hemma hos mig och pojkarna... Bjöd hem oss på mat och fika... Som vi har firat många jular med och som vi dragit med till fjällen fler år i rad... 

Johans arbetskamrater... oj... det hade jag nog inte räknat med... Många av dem har funnits vid vår sida hela denna resa... P har hjälpt oss med båten... F har fixat med Johans bil... A har hjälpt till när L's traktor har strulat... Jag skulle kunna radda upp så många namn som har ställt upp för Johans familj...

I byn där vi bor, finns så många fina människor... de saknar Johan.. kanske inte lika mycket som jag men inte långt ifrån... Han var ett nav för så många... Vi har grillat många gånger under alla år vi har bott här och det har fortsatt... Jag kan fortfarande gå ned och få en fika... eller gå till nästa och få prata och gråta... eller bjuda ned den tredje på fika eller sällskap... Min by! <3




Utan alla er skulle inte jorden ha fortsatt snurra... då hade vi nog suttit kvar i den där gyttjan.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar