måndag 23 juni 2014

Turkiet... flykt eller semester

Fån Facebook

Jens Wiklund
/Sarah Emilsson Wiklund
"Ibland är livet jobbigt, tur då att man koppla bort det med lite annat..."




När jag fyllde 40 i början av 2014 fick jag en resa av min älskade mamma...till Turkiet tillsammans med mor och min svägerska... Vi planerade och bokade in en resa i september... Den fick vi avboka för hur skulle jag kunna åka utan mina barn när deras pappa inte fanns att ta hand om dem... 

Fast så resonerade inte Ving... de ansåg inte att mamma, jag och min svägerska var tillräckligt nära Johan i släktskap... allt för att mamma hade betalat hela resan... Vi fick bråka en hel del för att få pengarna tillbaka, trots avbeställningsskyddet... man slutar aldrig att häpna över vissa företags kryphål... 

Tills sist blev det en resa tillsammans med min brors familj till Turkiet... Mamma ville att vi skulle få komma bort och tänka på något annat... Tanken var god men ack så grymt livet kan vara... Det var så tungt och jag längtade hem till vårt gemensamma hem... till Johan... Äldsta sonen och jag led nog mest... de små badade och njöt... 

Återigen kommer tanken tillbaka på det gemensamma... hur det borde ha ett ut... det borde ha varit Johan och jag som låg i solstolen med varsin läcker drink i handen och njutit av värmen... eller så hade legat med varsin cola i handen och kollat våra barn i rutschkanan... Vilket skit liv man fick... inge bitter jag inte... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar