fredag 6 juni 2014

Premiärturen...

Från Facebook
"Premiärturen m Lucas vid rodret o Ville o Noah i Takakaten före... Nu ler Johan från sin himmel..." 



Som ni säkert fattar så var denna resa otrolig... Vi, jag och mina barn, tog ut vår båt till Hjortholmarna i Vätterns norra skärgård... Vilken helg...

Inget ankarspel, för det hade vi inte hunnit få i men vad gör det då man kan ligga mellan två stora båtar och "hänga" på deras ankarlinor... 

Lite trassel med batterierna men vad gör väl det när familjen K kommer och lånar ut sitt elverk...

L tappar sin Samsung som inte är simkunnig men vad gör väl det då den går att plocka isär...

Vattnet är kallt så här i början av sommaren men vad gör väl det... det går ju att bada ändå säger N och hoppar i...

För när livet är skit och änkors klagan och det tar lång tid till att man är helt återställd så får man suga i sig det ljuva livet ändå kan erbjuda... 

Då får man njuta av att kunna vakna före alla andra, ta ned kapellet som Johan alltid gjorde och kliva ut på badbryggan och titta ut på vår stora vackra "pool" som bara väntar på att vi ska ta morgondoppet... som Gud Fader skapade oss... 
Att sitta där och njuta av solen som torkar våra kroppar har under alla år varit vår stund... o N's som alltid vaknat tidigt... 
Nu fick jag sitta ensam på vår badbrygga som dessutom har en perfekt liten "bänk" därbak... sitta ensam och försöka njuta... jag ler samtidigt som tårarna rinner... för livet är okej just där och då men saknaden vill äta upp mig.... 


"Det slår mig hur värre skitjobbigt allt skulle vara om inte Johans alla vänner fanns... Bekanta som en annan inte träffat tidigare ställer upp o bara finns där när batterier dör, tampar upp lilla båten då ankarspelet inte är monterat, när dödmansgreppet faller ned i vattnet så hoppar ett hockeyproffs/materialare i det kalla vattnet o fiskar upp det... Ibland kan man tro att människor är mindre trevliga men de jag träffar är BÄST!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar