torsdag 19 juni 2014

Midsommar 2014

"Dagens fråga: Vem kör?"

 — med Lucas Emilsson i/på Hammarsundet.


Nagellacket kanske avslöjar att jag faktiskt fick ta över rodret... :)

Det här med midsommar har ju varit en familje- och vännergrej... Under flera år har vi firat midsommar ute på sjön... Att detta år fira på samma sätt var inga konstigheter... det fanns ju bara en sak som inte skulle bli som vi trott i början av mars... att Johan/"Emil" inte skulle vara med... 
Så länge man har saker att göra kan man putta undan verkligheten en aning... men när det skiter sig och han skulle ha klivit in och sagt: "Det löser sig, hjärtat... vi gör bara så här..."
Nu fanns det ingen jag kunde skrika på... inte för att alla fel som hände förr var Johans fel... han var bara så tacksam att skrika på... antingen log han och skrattade åt mig eller så spände han blicken i mig och bad mig vara tyst... det fungerade ibland.... ;)
Nu var jag tvungen att vara "ankaret" i vårt liv... problemet blev så ankarlinan gled ur spelet och följde med ankaret till botten... Oj så mycket jag ville ha haft Johan där... fast detta hade nog inte hänt då, för han hade nog fattat att man var tvungen att fästa linan inne i motorutrymmet... Gahhhh...
Så många saker med båtar som inte SvampBob fattar.... 

"Tack alla fina vänner som ställt upp på oss i vått o torrt denna helg... Tungt har det varit...
Ja, inte i det våta för det var då ingen som var med mig på morgondoppet o knappt ett öga torrt när saknaden ger oss käftsmällar MEN ni finns där o lyfter upp oss.
Nu drar vi oss tillbaka o slickar såren i värmen men vi syns snart igen ute på Vätterns ljuvliga vatten. Love U All. "



Midsommarnatt                                                            Utsikt från mitt båtfönster

Några ord att sammanfatta midsommar 2014 med: 

GEMENSKAP, VÄRME, KÄRLEK & GRÄSLIG SAKNAD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar