fredag 24 oktober 2014

Johans födelsedag....

Från Facebook

Sarah Emilsson Wiklund
 har lagt till 3 nya foton.


"Vi försökte skicka upp rislyktor ikväll men vädret var inte med oss till fullo... Vet inte om Johan inte ville ha upp dem för hälften brann eller tog inte luft... De som fick höjd for som vantar i luften... Men många glada skratt blev det...💕"




Sarah Emilsson Wiklund
 created a collage using PicCollage.

"Tack alla ni som kom o var med oss idag vid minneslunden när vi firade Johans födelsedag. Det blev precis som jag hade tänkt mig... Tack för att ni alla underbara människor finns... "


Hur minns man en man som Johan....?
En man som skattade större delen av sitt liv... som var arg och bitter men inte så lång tid... 
Han levde sitt liv fullt ut... tyvärr ett väldigt kort liv... men hur firar man hans födelsedag...

Jag ställde frågan till barnen... Båtvännerna!

De var hemma hos oss 1 december 2013 för Johan och jag ville starta en ny tradition... vi hade inte så många så detta skulle bli något bra... Vi bjöd hem båtisarna på kalkon med alla tillbehör denna luciakväll... 

Vi bjuder hem dem, sa V... När jag pratade m L och föreslog att vi skulle äta kalkon nickade han... Ja, det är pappa det... Och så blev det... 

Vi bjöd hem båtisarna till kvällen men vi hade en öppen inbjudan att möta oss på minneslunden som jag själv inte varit på... att träffas där och minnas Johan tillsammans... det var en självklarhet för mig...

Vi var nog ett 40-tal som samlades utanför kyrkan... vänner, arbetskamrater, släktingar... så många ljus tändes och så många tankar kom... kärlek och värme och gemensamhet...

Gladast blev jag då jag fann en av Johans vänner från uppväxten, tillika pappa inom fotbollen i bygden... Han var inte med på begravningen men han kom nu... och det var inte så lätt... det är inte så lätt att hålla tillbaka tårarna... men gråt för guds skull... gråt... :) 
Bland vänner är den bästa plats att gråta...

Bästa kommentarerna denna kväll kom från syster ysters rara bonusbarn... "Ska vi inte sjunga Ja må han leva..?"

Ett annat barn frågade var han låg någonstans... ja, för tänk om vi stod på honom... ;)

Kvällen hemma blev väldigt bra... många glada skratt och minnen... värme och kärlek... 

Vi tände ljus ute vid Johan och försökte skicka upp rislyktor men det fungerade si så där... 
Det var som att Johan sparkade tillbaka dem... ned dem till oss... 

Tack alla ni som var med och hjälpte oss att ta oss igenom denna kväll... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar