onsdag 14 maj 2014

Inget fritidssysselsättning...

Från Facebook

"Städade undan lite vid min mans sidan av sängen o fann pappren för vår nya båt som jag letat efter...
Mycket kan man säga om min älskade man men att vara ordningsam här hemma var INTE hans starka sida... "



Som ni nu kanske har märkt har båtlivet varit en stor del av vårt liv... Vi köpte vår första båt 2006 tror jag... 
Min man kom hem en dag och la fram fem papper, utskrivna från Blocket...
"Vi har ingen fritidssysselsätting..." sa han och la pappren på bordet... 
Jag stod nog som ett fån... 
Tre grabbar i åldrarna 3,4 och 7... en man som under våren och sommaren jobbade borta på veckorna... Kände väl att vi hade tillräckligt men tydligen inte... ;)

En fyrhjuling... okej, vart är det familjestärkande i den...? 
En vattenskoter... den som står i uthuset, duger inte den...?
En Mazda Miata... bra, jag behöver en vinterbil... ;)
En husvagn... No Thanks... uppvuxen i en husvagn och har svårt att se våra tre galna barn i en husvagn..
En båt... ?????? 

Så vi blev med båt.... På bilden ser ni vår andra båt som är döpt efter vattenbändaren Katara i berättelsen som Ang, avataren... Vi ligger vi Hästholmen, i skydd av blåsten, sommaren 2013... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar