söndag 10 augusti 2014

Sista helgen med gänget...

Från Facebook

"Fatta Älskling att jag kör vår båt utan Lucas.... "

"Med facit i hand så gick det si så där med tilläggningen vid Myrholmen... Tur att min älskade far P-g o hans Ulla finns...
Noah fick hämta morfar efter lite annorlunda stil på försök till tilläggning.... "

Ja, vad gör man när stora sonen inte vill följa med... har man avslutning på kustskepparexamen så har man... tur så ville N följa med mamma... 
Jag kan skratta gott åt detta nu men just då, när jag skulle lägga till... då var det inte lika roligt... Pappa hävdar att han aldrig hört så många svordomar över telefonen... jag skyller på SvampBob... ;)

När man tittade på Plottern hur jag o N hade kört i väntan på morfar då deras båt inte går lika snabbt som vår... det ser ut som ett garnnystan... :) 

Första försöket gick såååå bra framtill jag insåg att jag inte hört något plups när ankaret åkte i vattnet... Just ja, någon hade vänt på polerna till ankarspelet... det var bara att backa ut och göra om och göra rätt... eller inte... man kan ju också se till att ankarlinan hamnar ovanför propellrarna... aaaaaaaaaa... inte bra, i med friläge och svära lite... "N hämta morfar med tackacaten.. NU!!!!"
Ingen panik... andas... det kommer gå bra... vi kommer inte driva in till land... använd bogproppellern... andas... 

Hurra för morfar!!!!




Sarah Emilsson Wiklund
"Askersundsmaffian på Myrholmen! Lite maffigt är det!  o på det här hållet ser de ringt rena ut.... "



Problemet kom när vi då skulle åka hem... ingen annan skulle åka samtidigt som vi... vi hade en gummibåt med oss som nu inget barn kunde köra in då jag behövde ha det enda barnet som var med ombord... Hela vägen in till hamnen, ca 40 minuter, intalade jag mig att det skulle gå väldigt bra... jag visste rent teoretiskt hur jag skulle göra för att lägga till vid bryggan... teori är en sak och praktik är en annan... Piiiiiiiiiiiiiiiip..... piiiiiiiip.... det blåste från fel håll när vi kom in och det var inte lätt att få båten dit jag ville... den gjorde inte alls som jag befallde... 
Det är inte som en bil... den här glider lite som den vill... Männen som stod några bryggor bort undrade nog vad den där donnan gjorde... 

Till sist sa jag till N att hålla i sig... vi kör in...backningen gick åt skogen... O så gjorde vi... Håll i hatten...
Men in kom vi... lite snett, lite annorlunda... men annorlunda kan vara bra det också... en snäll båtgranne tog emot... dock lite skärrad tror jag... 

I med elkontakten, ut med all packning... vi skulle ju till Gotlandsfärjan... 
Just ja... nu var ju aktern utåt vilket ledde till att jag var tvungen att leka elektriker och fixa en längre laddarsladd och det underlättade inte ilandplockningen av våra grejor... 

Shit happens and the we die... or not.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar