söndag 3 augusti 2014

Ute hos Johan...

Från Facebook

"Sitter hos Johan o funderar på livet o döden o allt där emellan...
Undrar vad han vill när han skickar åskan på oss när jag sitter under eken... "



Efter det att AM hade åkt satt jag ute hos Johan och bara var... När jag sitter där hör jag plötsligt fåglar som kvittrar uppe i trädet... ett envist kvittrande som jag aldrig har hört innan... Plötsligt kommer det ned en fågel och sätter sig på den stora stenen i mitten av dammen... Den kvittrar till, tystnar, tittar på mig och lägger huvudet på sned... Sedan kommer en till och sätter sig bredvid... Under flera sekunder sitter de där... och bara tittar på mig... efter vad som känns som en evighet lyfter de och försvinner bort... jag har suttit många gånger ute vid Johan men jag har aldrig mer hört detta fågelkvitter igen...


Spontanbesök har vi alltid gillat i vår familj och vår dörr har alltid varit öppen för alla... ja, rent bokstavligen då ingen verkar stänga den... den står på vid gavel ofta...
Johans fd kollega med familj kom förbi en eftermiddag på väg hemöver... 
Så härligt att få sitta vid vårt köksbord och prata minnen... få låta tårarna rinna... få berätta min historia... få lyssna på hans då han är från trakterna där Johan dog...
Vi ställd eut ett ljus i lyktan so står ute hos Johan och senare på kvällen lös den så fint... 

Från Facebook
Sarah Emilsson Wiklund
 har lagt till 4 nya foton.
"Marcus, så här fint lyser ditt, mitt, Noahs o Birgittas ljus ikväll."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar