torsdag 28 januari 2016

Många mil blire för diesel-drottningen...

Ringde för att boka tid för service på min lilla bil... Förra gången höll jag på att missa det då jag ALDRIG har bokat en service... jo, visst ja... på bilen innan, där servicen hade passerats med X antal mil... ups...
Som ni redan säkert fattat så var det herrn i huset som skötte bilarna... jag fick följa med och städa ur dem inne på hans arbete mellan varven... 

Nu ligger allt ansvar på mig... o shit, vad han snurrar i graven om han såg bilen nu... 
Jag är så förskräckligt värdelös på att sköta om bilen... men man kan ju inte vara bäst på allt... ;) 

I alla fall så ringde jag i god tid... 140 mil innan deadlinen går ut... 
Oj, vad den har gått, sa den trevliga tjejen på bilfirman. 

Ja, för det gör hon ju, min bil... Som ensamstående mamma till tre tonåringar som ska på innebandy, till badet och till höjden för slalom så spinner dieselmotorn ofta... Glömde jag att säga att vi bor 1,5 mil utanför Örebro... på landet...
Däremellan så ska jag i väg på mina träningar, till jobbet och till Parken... och hinna se mina vänner... ❤️

Du borde få medalj, skrattade hon... Hur hinner du med...? 

Å det gör jag inte heller... Jag ber om hjälp... ibland... då och då... troligen allt för sällan... men så är jag... Utrustad med hjältekappa å allt... 

Men nu ska hon in på service, lilla hjärtat och då får jag äran att låna grannens bil... 
(Fjäskade en del då jag brukar håna honom då han åker Saab... Sälj aset annars byt...) 

För en tid sedan hade jag troligen brutit ihop som en våt fläck och tyckt att det var fördjävligt att jag skulle behöva sköta allt... Nu rycker jag lite på axlarna och tänker att värre saker finns det ju... 
Det kallas visst för acceptans... så skönt att den till sist infann sig i min kropp och själ... Jag behövde det... jag behöver frid och ett liv... 

Klockan är 09:00, har redan kört sonen till teorin inne i staden, hem och käkat frulle, planerat om min träning då det troligen inte blir som det var tänkt... 
Snart in och jobba, träffa en gammal kollega innan jag ska hämta sonen från trafikskolan... Missar tyvärr lunchen med mina kollegor, det går säkert flera tåg...
Dieseldrottningen går fram och tillbaka och blir nog nöjd att få bli lite ompysslad inne på verkstaden... Omhändertagen av snygga, unga killar som letar efter det tjutande ljudet som irriterar ägarinnan... byter ena lampan fram så sonen blir nöjd... Tydligen har jag dåligt halvljus... usch, vad ointresserad jag är... Skäms... 

O ja, Johan, jag ska städa ur henne innan... Jag lovar... troligen... förhoppningsvis... möjligen så ber jag sonen... eller betalar honom... Men städad lämnar man in bilen, så är det..!!! 

Sen får man en påse med Ahlgrens bilar när man hämtar bilen... som jag får ge till sonen då jag fortfarande inte äter godis. 

Detta kan bli en bra dag trots att snön är snart puts väck... 

Ge någon en varm kram idag eller bara le åt någon... ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar