måndag 25 januari 2016

Vilken toppendag... trots plusgraderna...

Måndag igen... 
Starten på en ny vecka... :) 
Med en bra helg i bagaget så går veckan så mycket bättre... 
Jag har tränat, träffat min underbara Leva & Dela grupp... ❤️ 
Planerade att ligga i sängen och se på film på lördagen då alla barnen hade andra engagemang och inte var så sugna på att chilla med mamsen... men så blev det inte... Istället blev det en tripp till Parken och bugg/fox i nästan tre timmar... med bror och vänner... Fyra "ungdomar" under femtio bland en aningens äldre publik... Så kan det gå men vi fick dansa i alla fall... :) 

Man tänker inte så mycket när man buggar... man hinn liksom inte me... Det är så mycket man ska hålla koll på... När fötterna ska åt ena eller andra hållet, när man ska och INTE ska byta hand bakom partnerns rygg... 
Här får jag inte bestämma någonting!!! 
Bitchen från Långbyn som är van att styra och ställa... redan innan Johan dog... ;) 
Nu får jag lägga min hand i hans/hennes och bara följa... släppa taget och kontrollen... 
Jag som lagom jobbat upp kontroll efter att kraschlandat in i "väggen" i höstas... 
Inte konstigt att SvampBob ibland blir lite obstionat och byter hand där bakom ryggen... 

Tänk, mamman kom hem efter sonen denna lördagskväll... Det har nog aldrig hänt... Kors i taket... ;) 

Söndagen spenderades med städning... Å det var inte för tidigt... OMG så stökigt och smutsigt... Till och med dammsugaren blev rädd... 
En snabbfika med goa vänner som fick lyssna på mitt tjat men det fick dem att vilja gå på en heldagskurs för att friska upp deras två år gamla buggkunskaper...
Ser fram emot att få bjuda upp senare under våren...  

En superbra helg som avslutades nere på klubben där bror och jag tränar och filar på grepp, steg och takt... Skratt och ömma vader... När man sedan får träffa underbara människor som har hittat samma sysselsättning som jag, ser jag det som en bonus... 
Allt extra i mitt liv känns som en bonus...

Det känns så himla bra just nu... när jag sitter och lyssnar på filmmusik ur The Fast and Furiuos 6... eller är det t.o.m 7... (ERROR i hjärnan... ) 
Ingen mage som drar ihop sig, inga tårar som hotar att rinna ned för mina svettiga kinder... för jag sitter på gymmet och eftersvettas... bara good feeling... :) 

Som mina själsfränder i Leva & Dela sa i fredags... Det lyser om dig, du pratar på ett helt annat sätt... Du har accepterar och klivit framåt... Mina godingar ❤️

Så är det nog... och det är jag så glad för... 
Jag vet en som nu sitter och tittar ned på mig och ler... Han vill inte att jag rostar fast... Han vill att jag ska fortsätta leva... Fortsätta mot nya mål... 
Vill jag sälja båten och köpa en husvagn, så får jag göra det... ;) 
...kommer dock aldrig att ske... fast å andra sidan ska man aldrig säga aldrig... 

"Aldrig ska jag sluta älska dig, du är allt jag har och ber om" ... sjunger Jonas Gardell i mina öron, och så är det nog... 
Jag kommer alltid älska Johan men hjärtat innehåller fler fack än ett... Gäller bara att träffa någon som har lika stort hjärta som jag... Tänk vilken utmaning...!!! 

Nu ler jag... tänker på min brors och min chatt imorse... ❤️
Livet kan svänga tufft men efter lite justeringar och anpassningar så kan livet bli alldeles... alldeles... underbart!!!! 

Go with peace! ❤️



1 kommentar:

  1. Jag älskar att bugga, en otrolig glädje och bra motion. På gott och ont har det bara blivit i perioder under livet. Dock självvalt med andra prioriteringar.
    Kram till dig och dansen
    /Leva-Kerstin
    www.steeperz.com

    SvaraRadera