lördag 20 februari 2016

En födelsedag att minnas...

Min födelsedag har just passerat... ingen man som firade sin fru med utebliven present... ingen man som gav mig frukost på sängen men det gick bra ändå... ❤️

Vi brukar fira med släkten, fika och kaffe och en massa snack... 
Så gjorde vi även denna dag i februari men jag införde något nytt... 
Jag bjöd in till frukost och Musikkryss denna lördagsmorgon. 

Vänner, brorsan och jag satt i soffan och lyssnade på Musikkrysset... diskuterade lösningar, gissade och löste krysset exemplariskt. 
En gemenskap i detta ibland torra liv... 

Jag måste lära mig att bjuda in människor som finns runt omkring mig... Lära mig att skapa nya traditioner... Se till att mitt liv fylls med glädje och skratt... inte av tristess och för många gropar... 

Släkten kom och släkten gick... De två yngre sönerna lämnade oss för vänner och resor till Sälen... De har så fina vänner som bjuder med dem till Sälen då mamman jobbar och har gräsligt lite semester då hon varit sjukskriven en längre period... 

Mina fina grannar dök upp och hjälpte till att äta upp kladdkakan som fanns kvar... Snack vid bardisken som det sig bör... Grannar som har blivit goda vänner... ❤️

En födelsedag som blev en riktigt bra dag. Fina presenter som dels gör att min träning kommer bli bättre och så kommer jag äntligen få ordning på alla handdukar i badrummet... 
Presentkort så jag kan köpa mig lite nya klädern och blommor... eller frön... Plantering inför sommaren och växthuset... längtar... 

Dagen avslutades tillsammans med nya vänner i Brunnsparken där jag, denna kväll, bjöd upp!!! 
Det ni...!!! Jag dansade alla fyra danser, två snabba och två långsamma... Jag bjöd upp två stackars män som fick styra mig runt dansgolvet... Så nöjd att jag fixade både buggen och foxen... en som jag dansat med tidigare och en helt ny fräsching... ;) om man bortser ifrån att vi var svettiga båda två... 

O får jag säga det själv så var jag as-snygg!!! ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar