tisdag 26 april 2016

Jag fick ett kort.... ❤️

Av goda vänner fick jag ett fint kort för en tid sedan med en underbar text... De vet av egen erfarenhet vad jag har gått/går igenom och förstår den förvandling som just nu sker... att gå mot acceptansen till 100%... 

På onsdag är det dags för mig att läsa upp det farvälbrev jag har skrivit till Johan... det näst sista steget i Sorgegruppen... innan jag kliver av och står helt på egna ben... 

Nu vill jag dela med mig av detta fina korts innehåll till er...
Läs hela texten i sin helhet och sedan läser du enbart de fetmarkade orden...

"Jag vet att det bästa kanske vore att bara dra, nästan gå under av sorg och att sen skulle det vara över men det går inte...
Folk säger att det kommer ta tid men att om ett tag är allt bra igen... för så säger man ju alltid... men jag vet inte...

Jag kan ju inte sluta älska dig bara så där och glömma allt jag känner...

Ibland känns det bra och jag tror att jag håller på att lyckas komma över dig men så vågar jag liksom inte och sitter fast trots att jag verkligen vill komma vidare... och när jag märker det, att det är likadant nu som förut... att saknaden inte släpper, så känns det som att det enda jag klarar av är att liksom nöta bort känslorna...

Låta tiden gå och hoppas och sörja och hoppas och sörja tills de försvunnit av ren utmattning...

Det vore så sorgligt om det skulle sluta så men just nu känns det som att det är allt jag överhuvudtaget kan göra... "


Jag kommer alltid älska dig och det håller jag fast vid när jag nu släpper taget.... ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar