torsdag 17 juli 2014

En kväll med Ernst...

Från Facebook

"En vacker kväll i Karlsborg m Ernst... Försöker njuta av livet som givits mig men denna dag har det varit något att bita i... "


Åter en vacker kväll... återigen en kväll i ensamhet... 
Ni börjar fatta... att vara nybliven änka är ingen hit... även om an har nymålade naglar och fått tv'n installerad innan semestern... OCH fått låna ett Boxer kort av Mums... 

Det man kan glädjas åt är att L briljerade då han gled in med båten i hamnen i Karlsborg... 
En bekant frågade P om de inte skulle åka ut och hjälpa L men P bara skakade på huvudet och sa att det där fixar han... Och det gjorde han... :)

VÅR SON!!!

Karlsborg... det var här som Johan var ute och sprang m P och herr K, två fd hockeyspelare på elitnivå... men inte skrämdes han av det... han med all sin övervikt hängde på dem, dock i sin takt... vi skrattade lite gott när Johan kom först tillbaka... sen P och sist den aktiva herr K... 

Fast vad spelar det för roll när man har världens sexigast vader.... ;)

Att hantera båten.. eller det gör jag ju inte än.. men i alla fall... att hantera båten är en sak denna sommar... att besöka alla platser som vi varit på flera gånger är en annan tuff utmaning... att gå på de platser där han och jag gått året innan...lyckliga och glada... det både tar kraft och ger kraft.. ger mig en inre styra att jag är så modig att jag kan göra det... det tar också mycket energi men ger även tillbaka energi i form av nya minnen... 

Bara för att man får nya minnen bleknar inte de andra... inte än på några år... och den känslan skrämmer mig... vill inte glömma... vill inte släppa... fast jag vet att jag måste... så småningom... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar