måndag 21 juli 2014

Han älskade mina röda tånaglar...


"Sitter under min korkek o filosoferar på mitt ....
På hans glädje, hans skratt o hans många positiva kommentarer.... Jag vet vad han skulle ha sagt om min footie idag... "


Johan var en man med mycket känslor... o tydlig i sina känslor... en ganska unik man kan jag tro... han sa ifrån när jag var för dominant... när jag negligerat honom... 
Han sa att han älskade mig snudd på varje dag... om han inte sa det rakt till mig så var det på telefon eller i sms-form... han skämdes inte för sina känslor... 
Han skämdes inte för sin kropp även om den var stor coh han kämpade med vikten... Även om han ville bli smärtare och smalare så lät han inte det stoppa honom... 
När jag tittar på alla bilder vi har av honom så är det mycket sommarbilder där han sitter i sina shorts eller kallingar... han njuter av solen och värmen... medan jag gömmer mig och min kropp... han hade 40 kilos övervikt när han var som störst och jag hade 12... ändå så var det jag som drog ned kjolen så den täckte mina lår, det var jag som försökte dölja min tre barnsmage... 

Nu när jag tittar på kort tycker jag att han är den snyggaste tjockis jag känner... varför kunde jag inte uppskatta det när han levde... varför sa jag aldrig de där sakerna som han sa till mig...

Han kunde titta på mig och så fick han de där mörka ögonen, tog min hand och drog mig in i en vrå... "Fru Emilsson, nu ska du få smaka på hela herr Emilsson..." 
Han såg förbi mina bristningar, mina gamla fotbollslår... Han älskade mina målade tånaglar!!!
Han gick igång på så mycket... han fick mig känna mig älskad... 

Och vet ni vad... man saknar inte kon förrän båset är tomt...  :(
Så ofta som jag önskar jag kunde vrida klockan tillbaka.. tillbaka till den tid då jag fortfarande hade en chans att ändra mitt sätt... ändra det till ett liknande sätt som han... för vad kostar det att säga till någon att den är vacker... att man älskar den... att han är mitt allt... 

Det kostar ingenting!!! Kärlek är gratis!!


"Nu är den målad, vår sten..."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar