torsdag 4 december 2014

Broby Unikt, en samlingsplats för vänner...

Från Facebook

"För er som inte besökt Broby Unikt, ta en kväll o åk dit... trevliga ägare o personal o fina saker att titta på/köpa... Samt gott fika framför brasan... En stund för sig själv eller med älskade vänner..."



En ruskig kväll i början av december åker jag och Majsan till Broby Unikt för att fika... en torsdagsfika tror jag... sitta framför brasan och njuta av deras kaffe och te... en kaka eller en lite fin pralin slinker nog ned också... att sedan vår andra vän med sambo kliver in är ju som grädde på moset... 

Vi sitter nog i två timmar och samtalar med varandra och med de som driver Broby Unikt... han är en barndomsvän till Johan, hon hade köpt Johans moppe för många herrans år sedan... de beter sig normalt fast de vet att Johan är död... vi samtalar som vanligt... 

Om i visste vad viktigt det är att få vara någorlunda normal... så normal det kan gå att vara när man har SvamBob bondes i sin hjärna... Det betyder inte att vi inte pratar om Johan men vi gör et på ett normalt sätt... ingen tvekar... alla säger det man vill... man tar ingen hänsyn till att Johan är död...
Död, död, död och begraven... 

Man behöver inte trippa på tå... vet man inte hur man ska säga, säg det då...
"Jag vet inte hur jag ska säga detta så jag säger det rakt ut... "

Att få sitta i värmen men sina bästa vänner och nya vänner är en ynnest.... 
Att få bli älskad och få älska är så underbart... även om det bara är vänner emellan... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar