fredag 19 december 2014

Öppen hjärtkirurgi...

Från Facebook


"Änkans öppna bok:
Tiden läker alla sår... sägs det... men hur mkt sanning ligger det i den meningen... Det har gått nio månader sedan Johan togs ifrån oss... Nio månader sedan han dog där i kylan på isen... Fortfarande tar jag upp telefonen o vill ringa o berätta vad som hänt, hur duktiga våra pojkar är, att han har blivit morbror till lilla Linnea...
Istället får jag berätta till en sten hur vårt liv har stannat av, hur mkt jag saknar honom, hur otroligt tomt det är utan hans hemska skratt... Det känns inte som det har gått nio månader... det känns som det vore för ett par veckor sedan.... Han känns så levande... så hur lång tid måste det gå innan tiden läker alla sår... Känns som jag har gått igenom öppen hjärtkirurgi o läkarna har glömt att stänga bröstet...
Livet går vidare o jag har förvånansvärt lycklig o glad o det är tack vare er som finns mig nära... Ni som står ut med mitt tjatande o med mitt ältande.... Det är klart att jag skrattar, vem orkar gå omkring o tjura hela livet... Livet är för värdefullt o vem vet vad som kan hända imorgon....
Puss o Kram på er Godingar "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar