fredag 14 augusti 2015

Njuta och avvänjning...

Det finns så många saker som jag faktiskt njuter av här i livet... under denna vecka... 
Jag njuter av semestern med underbart sällskap och klarblå sol och värme... trots att jag blir lite rödare än alla andra...  

Jag njuter av barnens glada skratt vid poolen... mina/våra barns skratt... inte de andras... ;) 


Jag njuter av min PT's fasta, raka hand som talar om att vi ska ut o gå... ;) så att inte all chokladpudding fastnar runt midjan och på rumpan... 

Jag njuter av solens strålar och tallkottarnas ned dimpande på altanen... trots att jag lyckas få kottarna under mina nakna fötter när man ska hänga upp handduken efter strandbesöket... 

Jag njuter av sanden mellan tårna även om det skaver i tofflorna på vägen hem...



Jag njuter av att leva enkelt i en campingstuga med en pikant doft av mögel och att det inte finns någon läslampa vid soffan så jag inte ser mönstret till min stickning... 

Det finns många saker som gör livet värt att leva och jag uppskattar dem alla. 
Trots alla fina stunder med skratt och glada miner så finns det en grå hinna över allt... 

Det är inte enkelt, för mig i alla fall, att inte bli påmind att jag är ensam med tre barn... att min man är död... 
Jag får påminna mig med jämna mellanrum att han verkligen är död och inte väntar hemma med min reskamrats man... Han står inte på uppfarten och
hälsar oss välkomna hem... Han är inte på en egen liten resa, en hemma-mans resa... Han är verkligen död... 

Många tror kanske att efter 1 1/2 år så borde jag vara van... Icke sa Nicke... Så är det inte för mig... Jag är van att ha denna man bredvid mig... i mitt liv... 
Suck... 
Det är många saker som jag måste vänja mig av med... Tex.... 

att inte vakna av fotmassage kl 5:30 när min man är sugen... att massera mina fötter... 

att min man inte längre diskar upp efter maten eller efter fikat... eller efter alla tillställningar när man behöver diska... 

att min man inte ordnar allt med bilarna.. så man inte glömmer bort servicen på bilen eller att man måste ordna med försäkring direkt vid bytet... 

att min man aldrig mer fixar o trixar med allt maskinellt hemma vid... så kanske man undviker att tanka 4-hjulningen med fel dunk... 

att min man inte ordnar allt med båten... allt som ska med ned och allt som ska inhandlas inför helgen... tanka dunkar till gummibåten och se till att det finns olja till drevena så slipper man byta oljetrycksgivaren varje gång den piper... 

att aldrig mer få ligga i en solstol bredvid den snyggaste tjockisen som jag känner... Min tjockis... inte få känna hans hand på min runda rumpa och höra att jag är den sexigaste HAN känner... att jag är hans allt... aldrig mer få höra hans erbjudande om att få prova hela herr Emilsson... ❤️

Som sagt, det finns en del att ta sig igenom i detta livet... att vänja sig vid... att vänja sig av med...  och det blir inte lätt nu när mannen tydligen bestämt sig för att börja besöka sin fru under nätterna... i drömmarna... nu när hon äntligen börjar få sova gott... 

Man ska vara arg jämt... ;) 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar