måndag 28 december 2015

Tacksamhet...

Tacksam och ödmjuk inför livet, är dagens känsla...  
För mig innebar lycka ganska många olika saker innan den 18/3 2014... 
Många saker kunde göra mig lycklig... göra oss lyckliga... lyckligare... 

Vi var en hel familj, vi var friska, vi klarade att betala räkningar och ställa mat på bordet till våra barn... kläder på kroppen och i garderoben... 
Vi hade tekniska apparater och olika maskiner som gjorde vårt liv både roligare och lättare... 
Vi hade vänner som orkade umgås med oss, ville/orkade resa på semester med oss och kom förbi och fikade... 
Vi bråkade, blev sams, bråkade igen... blev sams igen... 
Kände och levde... "hatade" och älskade... och älskade igen... 
Vi köpte en nyare båt till vår familj som vi såg fram emot att få styra ut på Vätterns ljuvliga vatten... som vi längtade och så lyckliga vi var... 

Det slog mig idag, 28/12 2015, att begreppet lycka är så föränderligt... ingenting nytt under solen men idag stannade jag upp och slog samman mina två hjärnceller och funderade en stund... 

Vad är lycka idag? För mig... Sarah Johanna Emilsson fd Wiklund från Stora Mellösa... 

Lycka för mig är att sitta med en kopp te, tillsammans med en god vän och handarbeta medan vi pratar om våra liv... innan och efter katastrofen... 
Spekulerandes i framtiden, "den nya mannen" och när ska han komma ridande in på sin vita häst, be mig slänga ned mitt långa hår och "rädda" mig... från änkelivet... och hur kommer jag att reagera...?!?!? Herre Gud, det är över 20 år sedan jag flörtade med en annan man... en annan man än Johan... 

Lycka är också att få drömma sig bort... till en pool med altangolv, drinkar och sol... 

Lycka är att planera en resa till fjällen med vår Majsan m hennes underbara familj... över sms för vi tyvärr inte hinner ses just nu... Sport eller påsklov eller inte alls... Att planera, prata, drömma med vänner är också lycka... ❤️

Lycka är när sonen får följa med till fjällen med våra vänner... se honom "spinna iväg" i 120 innan de ens backat upp på uppfarten... lycklig och glad för att just han fick följa med just dem... och att den bättre begagnade brädan är fettbra får ses som lite extra lycka!!!  ❤️

Lycka är när sönerna packar ut all den "Gunbrittade" återvinningen till bilen... följer med och slänger skiten... 

Lycka är när vi tillsammans går i affären och blippar varor... diskuterar maten inför nyår... 

Lycka är att de faktiskt "hänger" med sin mamma... fyller ut tomheten efter deras pappa i deras mammas liv... ❤️

Lycka är när familjen är samlad och äter middag tillsammans... ❤️

Lycka är när kroppen orkar och hjärnan inte blinkar ERROR... 

Lycka är att bli sedd, hörd och kramad på... ❤️

Små saker som jag tog för givet innan... små detaljer i vårt "vardags-perfekta" liv som jag sällan eller aldrig tänkte på som lycka... 
De små sakerna är idag källa till glädje och lycka... 
Jag känner mig otroligt tacksam och ödmjuk inför mitt och barnens nya liv... 
Med den erfarenhet som livet har gett oss, vare sig vi ville det eller inte, så känns det som att med vårt stöd runt omkring oss, kan vi möta vad som helst... 
(Håller fingrarna i kors, för känslan av att vara "lycklig", ha en bra dag, är skrämmande. Tänk om blixten slår ned från himmelen... Sist jag hade en sådan good feeling dog min man...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar