söndag 1 februari 2015

Hon flåsade mig i örat...


Från Facebook
Sarah Emilsson
1 februari 2015

"Änkans öppna bok:

Ljusen brinner, skrivboken fylls med tankar o känslor... skrivet till Johan... om Johan... om denna tunga helg... 
Trots underbar spelning av Happyband, stöd o kärlek från vänner o familj så kräks jag just nu på detta liv... 
Att vilja så mycket men orka så lite är hemskt enerverande o krävande... 

Men det är en ynnest att ha människor runt omkring mig som vågar prata om mitt "kräks", som vågar krama om mig trots "kräksdoften", som sitter vid mitt nu slitna köksbord o grinar ikapp med mig, lyssnar på mitt ältande o delar med sig av sin vardag... positiv eller mindre bra vardag... Att inte exkludera mig från sina krämpor, sorger eller panikångestattacker... Göra mig delaktig i det som vi kallar livet... Att leva o dela... 

Eller den underbara människa som klev in i min bil ikväll, kramade om mig, såg mina rödgråtna ögon o sa: Åh älskling o flåsade mig i örat...  ... O jag fick en känsla av "närhet" i min tomhet o utsvultenhet på kärlek... Tack så mycket Annsofie Andersson!!"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar