onsdag 11 februari 2015

Proffshyllan...


Från Facebook
Sarah Emilsson Wiklund

"Änkans öppna bok:

Solen skiner, fåglarna kvittrar... det är en underbar dag... 
Sitter vid köksbordet, skriver i min dagbok, den är snart slut o den nya ligger och väntar... Har haft svårt m avslut innan, vill gärna börja på det nya direkt men nu ska jag fullfölja boken till sitt slut... 
Tittar på "proffshyllan" här i köket... Han ler mot mig och jag ler tillbaks... Snart ett år har gått sen sista kramen, sista kyssen... men jag sitter faktiskt här med ett leende på läpparna... för sanningen är att Johan är död och jag lever... Jag och barnen lever... tillsammans med våra nära och kära... Vi alla fick plats i hans hjärta... 

Blev så påmind om honom idag när jag kört Noah till bussen... Grannens bil stod på tomgång med isiga rutor... Jag skrattade för mig själv och gjorde vad Johan skulle ha gjort... Ni som kände honom fattar att jag tog min skrapa, trippade ned till Anna Lidell-Ohlsons bil och skrapade av rutorna... Allt för att hon ska ha en bra resa till jobbet... Så var Johan... Genom honom kommer vi fortsätta vår resa mot framtiden... Han finns med oss men som en passiv deltagare... 

Solen skiner, snön gnistrar... Mörkret är inget hot... För i mörkret ser vi ljuset... Ha en toppendag!!! Det ska jag ha! 
Puss o Kram alla godingar "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar