torsdag 19 mars 2015

Då är dagen här...


"Änkans öppna bok:
Då är dagen här... Dagen då hela vårt liv vändes upp o ned... Dagen då barnen förlorade sin pappa...
Dagen då jag förlorade min man, min själsfrände... mitt allt... Dagen då mina svärföräldrar miste sin älskade son... Min svägerska förlorade sin bror... Mina föräldrar förlorade sin svärson... All släkt... Ni alla arbetskamrater som förlorade er Emil... Våra vänner miste sin barndomsvän/vän.... 

Så många av oss vaknade till mitt här i livet o insåg att allt är inte skrivet i sten... Alla är vi människor av kött o blod o vi alla kan o ska dö... någon gång men inte så här tidigt i livet...
För kan den gladaste människan upp på jord dö.... personen som ofta sa: "vad skulle kunna hända" eller "det löser sig, pappsen"...
När han dör i det iskalla vattnet i Hornavan, ja då kan vad som helst hända...

Livet är en gåva fast under lång tid har det känts som en bestraffning.... 
Jag ser en ljusning... men det är svårt o det tar kraft...

Tillsammans får vi fortsätta livet utan honom o att sitta ned i vår kökssoffa, dricka Johans älskade kaffe o ta en kaka eller två är det bästa sättet att sörja... Tillsammans med andra om älskade Johan, min galna, underbara man... Barnens tokiga, kärleksfulla pappa o den omtänksamma men ack så retliga son som saknas så..." 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar