söndag 8 mars 2015

När orken inte finns där...

Från Facebook
Sarah Emilsson Wiklund


"När orken är begränsad får man välja vad man orkar... Min bil skrek till mig så den har fått all min kärlek idag... ... O soffan, tekoppen o pizzan min son köpt till mig...."


Så här har det varit i mitt liv de senaste tolv månader... att välja vilken strid man ska fightas... eller vart man skall lägga den lilla energi man har... 
Ibland finns det mycket energi i kraftens bägare men den har sprickor där det läcker konstant... då måste man prioritera...

Vissa dagar orkar jag gå till jobbet, göra det jag ska eller till och med mindre.. o sedan åka hem... lägga mig i vår säng och sova... somna ifrån det jag borde ha ork till... alla måsten...

Vissa dagar är jag full av energi och glömmer att prioritera... då hamnar jag i sängen i alla fall... av utmattning för att jag har gjort för mycket... 

Vissa dagar flyter livet på för fullt och jag är glad, förhoppningsfull och ser ljust på livet... 

Sedan finns de där dagarna som går i moll...
När jag får dra mig ur sängen, slås av en knytnäve i ansiktet när jag inser att Johan inte ligger bredvid mig... när jag har drömt att vi är tillsammans... när man vaknar till ett helvete igen... de dagarna står man på botten av ett hål som fylls med vatten... simma kan jag men vad hjälper det när man står med fötterna i blålera som suger fast mina nakna fötter.... de där fötterna som Johan gillade.. gillade att naglarna var målade... vad hjälper det då om jag ser fräsch ut... när man bara vill ligga kvar och skrika ut sin förtvivlan... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar