söndag 15 mars 2015

Snart ett år har gått....

Från Facebook
Sarah Emilsson Wiklund
"Änkans öppna bok:
Tänk vad tiden går fort... Denna helg är det ett år sedan Johan, min själsfrände, satte sig i jobbilen o for norr över... På en resa han inte var så sugen att åka på... Vi i familjen bad honom stanna hemma, åk inte... Jag vägrade packa hans väska, som en markering att jag var emot hela resan... Resan som skulle förändra vårt liv för evigt... Det är ett år sedan jag fick hålla om honom, fick ligga bredvid honom, fick kyssa honom farväl...
Ett år!
Ibland känns det som några månader sedan, ibland känns det som längre tid... 
Nu går det tid utan att jag tänker på honom, det går dagar som han inte dyker upp lika frekvent... 
Saknaden finns där o den kommer nog finnas kvar länge...
Jag har lärt mig hantera den men vardagen, att få allt att flyta med våra älskade barn, vårt hus, vår båt... Ja, båten ja... Den hann han aldrig uppleva... Det har blivit min båt... O det är okej... Det är inte okej att Johan är död men det är han o hur mkt vi inte vill så rullar dagarna på ändå... Man kan inte dra i handbromsen o stoppa livet... Så därför måste vi leva här o nu... Ta chanserna när de kommer, ta ansvar för våra liv vad det nu än är vi måste göra... 

Leva & Dela!! 

O jag bjuder o delar lite kärlek från vårt hetsiga, intensiva, kaosartade men totalt underbara liv!!!" 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar