torsdag 25 juni 2015

Vilken dag...

En händelserik dag i en änkans liv... 

Idag har jag filmat mig själv i jobbet, för första gången sedan 2000 när jag slutade min utbildning... Skrämmande men samtidigt utvecklande... hoppas jag... ;)

Träffade sen den mest knäppa, förolämpande läkare jag någonsin har mött...
Han hade från början redan bestämt sig att nu fick denna kvinna minsann skärpa till sig och rycka upp sig... Det har gått alldeles för lång tid efter mannens död... 
Att han var så införstådd i Försäkringskassans alla regler, ska jag se det som en bonus...? 
Att jag hade andra saker jag ville ta upp kring min astma...  ja, det hann jag inte med innan vi hamnade i polemik med varandra... Jag är ju bara "sjuk"... sådant gills inte... 

Det slutade med att jag reste mig upp, sa hyfsat lugnt och sansat att detta var det värsta jag någonsin upplevt... Slängde igen dörren och gick ut till receptionen. Värsta läkaren jag mött och det ska jag betala för... Stafettläkarsituationen suger! 
Ni kan ge er på att den ansvariga för vårdcentralen kommer få ett brev... Med en lätt känsla av irritation... 

Men då fick jag en go och varm kram av en ny, go vän med namn Johan. Den var sååå välkomnande och värmde enormt. Tack för att du tog emot mig trots mina tårar och min ilska. ❤️

Sen blev jag upphämtad i en sportig Mustang av min heta frisör Marita!! GoFika på det vackra och mysiga Broby Unikt. Tack för att du tänkte på mig och stod ut med mig trots mina rödgråtna ögon. ❤️

Att sedan få gulla med mina syskonbarn i Kumla var toppen... trots allt majsbågeklet jag fick av min guddotter. ❤️

Sen kliver mina "höghusgrannar" in med lite bröd och ser direkt att mina ögon skvallrar om dagens innehåll. Love U!!!  ❤️

Vilken dag!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar