söndag 26 juli 2015

Bilder som dyker upp...

Tänk vilka konstiga tankar som kan dyka upp... bara så där... 
Såg på en tv-serie, en kriminalare... som jag har gjort ofta under de senaste 16 månaderna... Men idag dök en bild upp som jag aldrig sett eller tänkt på tidigare... 
Ambulanssjukvårdarna bar en bår upp till ambulansen med en kropp inlindad i en filt... Så kom tanken, så måste ju Johan ha legat... Bilden av honom på båren, död, slog upp som en blixt... bara så där... 
En liten in av smärta kom men den lämnade mig ganska snabbt... 
Livets stege är lustig... ena stunden är man glad, go o pilsk men i nästa sekund så påminns man snabbt om det man förlorat... Hmm...

En annan hädelse som får mig att tänka tillbaka var en morgon i veckan när en nyckel sätts i dörren, någon går in och sedan låses dörren igen... 
Johan som kommer hem efter en natts arbete, kliver in i vår hall, stänger och låser in oss alla och snabbt duschar av sig all asfaltsdamm innan han kryper ned i sängen intill mig... ❤️ 
Hjärnan registrerar, minns men sedan inser den ganska snabbt att det är sonen som kommer in för att hämta skorna innan han ska till jobbet... och jag kan somna om... dock ensam 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar